czwartek, 25 sierpnia 2016

"Gdynia i ja" - Piosenka o Gdyni

"GDYNIA I JA" - piosenka o Gdyni
1.Niechaj Gdańsk zdobi wieków patyna,
Niech tam Sopot letniska ma czar,
Dla mnie jedno jest miasto jedyne,
Moja Gdynia i ulic jej gwar.
2.Z Gdynią rosłem i w różnych przygodach,
Zły i dobry dzieliłem z nią los,
Gdynia była i będzie wciąż młoda,
Mnie od dawna bieleje już włos...
Refr.2x
Gdzieś w Paryżu, czy w Londynie,
Może lepiej i piękniej być,
A ja kocham moją Gdynię,
Tylko w Gdyni pragnę żyć.
3.Gdyńskie morze piosenką mi szumi,
A port mruga światłami co noc.
Gdynia mnie, a ja Gdynię rozumiem,
Stary romans ma zawsze swą moc.
4.Dar Pomorza mi świeci żaglami,
Batorego syrena mi gra,
taką z Gdynią umowę już mamy,
że na zawsze, że Gdynia i ja...
Refr.2x
Choć w Paryżu, czy w Londynie,
Może lepiej i piękniej być,
A ja kocham moją Gdynię,
Tylko w Gdyni pragnę żyć.
Piosenkę tę napisał i skomponował Alfred Adam Wiktorski mieszkaniec Gdyni, kompozytor, dyrektor Zespołu Pieśni i Tańca "DALMOR" - obecnie ZPiT "GDYNIA"
"Gdynia i ja" ZPiT GDYNIA w TVP Gdańsk
http://gdansk.tvp.pl/18206843/odc-26122014
"Gdynia i ja" chór Symfonia z Gdyni
https://youtu.be/4RXgfi0Nnho

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz